Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Ügyfélszerzés-kezdeti lépések II.

2015/08/03. - írta: BlackTriple

Mielőtt belecsapnál a lecsóba!

Miután összeállítottuk a csapatot, eldöntöttük, hogy ki a célközönség és az eszközök is a rendelkezésre állnak indulhat(na) a munka, de előtte még pár nagyon lényeges dolgot meg kell csinálni.

  • CRM
  • Hírlevél
  • Bemutatkozó anyag
  • Termék lap (on-line)

CRM (Customer Relationship Management)Ügyfélkezelési rendszer. Egy CRM rendszernek rengeteg hasznos funkciója van. Egy értékesítő szempontjából a legfontosabb, hogy tárolja az ügyfelekkel kapcsolatos információk összességét. Egy induló vállalkozás esetén is érdemes lehet beruházni egy komplett rendszerre, de ha ez túl drága a piacon található igen profi és költséghatékony megoldás is. Sokan nem fordítanak kellő időt és energiát arra, hogy minden ügyfelet akikkel kapcsolatba kerülnek valamilyen módon nyilvántartsanak. Pedig egy érdeklődő ügyfélből a legegyszerűbb bevételt generálni. Pl.: Szerintem ti is sokszor bementek mindenféle boltba. Mondjuk egy sportruházattal foglalkozó boltba és nézelődtök, mert vonz a márka a minőség vagy bármi más, de nem vesztek semmit. Sarkon fordultok és "viszlát". Pedig ezek az üzletek egy kis erőfeszítéssel megszerezhetnék az elérhetőségeiteket, de mégsem teszik. Nagy hiba! Mindenki, aki ügyfelekkel foglalkozik legalább egy excel táblázatba vigyen fel minden fontos adatot, mert ez a jövő bevételének egyik kulcsa.

Hírlevél: Remélem a honlapod van lehetőség feliratkozni, mert ha nincs, akkor ez egy elég komoly hiba! Bármennyire is azt gondolják sokan, hogy elavult dolog attól még használhatjuk. Csak jól kell használni. Egy jól elkészített hírlevél nagyon hasznos lehet, főleg a cég számára. Sok mindent lehet vele kezdeni. Pl.: Használhatjuk felmérések készítésére, nyereményjátékok támogatására, egyszerű hírek közlésére vagy tartalmasabb szakmai anyagok célba juttatására. Sokan csak arra használják, hogy legyen mit küldeni az ügyfélnek...

Bemutatkozó anyag: Nem azonos a hírlevéllel! Érdemes összerakni egy mutatós akár interaktív bemutatkozó anyagot, amiből nagyon gyorsan kiderül, hogy kik vagyunk, milyen háttérrel, mik a céljaink, miben tudunk megoldást kínálni stb. A kapcsolat felvételek során sokszor tapasztaljuk, hogy ennyire futja a hívott féltől: Küldjön valamilyen anyagot majd megnézem! Szóval tudjuk, hogy nem fogja megnézni. Ezért érdemes olyan anyagot készíteni, ami azonnal kivált valamilyen reakciót, ami aktivitásra készteti a másik felet.

Termék lap: Ez nem az első körben kell, de hamar elérhetünk oda, hogy érdekelheti az ügyfelet. Ezt az anyagot is érdemes úgy elkészíteni, hogy "dolgozzon" az ügyfél és ne csak kinyissa, átfussa. Elhelyezhetünk benne egy 3-5 kérdéses kérdőívet, biztathatjuk nyereményjátékon való részvételre, cserébe ajánlhatunk kedvezményeket. A termékeink, szolgáltatásink jól elkülöníthetően legyenek bemutatva, részletesen kitérve a várható költségekre is. Ezzel csak a jövőbeni munkánkat könnyítjük meg. 

Folyt.köv...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr627675406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása