Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

A vezetők felelőssége

2015/06/16. - írta: BlackTriple

Néhány gondolatot szeretnék megosztani veletek, azzal kapcsolatban, hogy egy vállalkozás életére milyen hatással lehet a vezetők értékesítéshez való hozzáállása. Véleményem szerint három típusú vezető létezik az értékesítéshez való hozzáállás szempontjából.

  • Aki tudja, hogy cége mit csinál, pontos elképzelése van a jövőt illetően. Megfelelő tervekkel rendelkezik és képes motiválni az alkalmazottakat. Tisztában van azzal, hogy el kell adni a cég termékét/szolgáltatását. Ezért szakemberre bízza az értékesítési területet és nem kíván okosabb lenni, mint a területért felelős vezető.
  • Aki tudja, hogy cége mit csinál, pontos elképzelése van a jövőt illetően. Megfelelő tervekkel rendelkezik és talán képes motiválni az alkalmazottakat. Még nem teljesen látja, hogy az értékesítés mennyire fontos, de rá fog jönni.
  • Aki irányít egy céget, mert a lehetőséget megadták neki. Felkészületlen, ezért nincs jövőképe. Csak a napi feladatok elvégzését látja célként és meg van győződve róla, hogy a cég eladja saját magát. Szerinte nincs szükség szakemberre, de ha mégis, akkor az nem lehet okosabb, mint ő. A döntéseket felülbírálja, és nem érti miért nem halad jobban a vállalkozás.

Természetesen ezt most nagyon lesarkítottam, de remélem, értitek a lényeget. 

Nagyon fontos, hogy a cég vezetőinek legyen egy megfelelő jövőképe a vállalkozással kapcsolatban. Ha ez meg van, akkor össze lehet rakni a tervet, hogyan lehet oda eljutni. Minden vezető célja lehet, a bevételek növelése (van, akinek a költségek növelése a cél). A bevételek növeléséhez bármivel is foglalkozzon a vállalkozás, többet kell eladni abból a munkából, amit végeznek. Lehet festő, gázszerelő, könyvelő vagy bróker. Több munka=több pénz. Ergo értékesíteni kell a terméket/szolgáltatást. Egy tanács azoknak, akik elfogadják, hogy kell a marketing és kell az érékesítés. Ha vetted a fáradtságot és kerítettél egy szakembert a terület vezetésére, akkor adj neki szabad kezet. Minden ötletét hallgasd meg és csak, akkor véleményezd, ha megkér rá. Közösen ötletezhettek, de ne utasíts el csípőből minden felvetést, mert tőled idegen és úgy gondolod, hogy nem fog működni. Kérd meg, hogy írásban fejtse ki és így elgondolkodhatsz rajta. Eldöntheted, hogy lesz-e forrás a megvalósításhoz.

Volt alkalmam olyan cégnél dolgozni ahol az egyik vezető kerek-perec kijelentette, hogy ő nem hisz a marketingben és nem gondolja, hogy erre pénzt kellene költeni. (Az ügyfél az csak úgy terem). Megoldása, de még elképzelése se volt azzal kapcsolatban mit kellene tenni, de az egyik lehetséges utat (marketing) már elítélte magában. Ezzel csak az a gond, ha nincs meg a kellő támogatás, akkor nagyon nehéz jó eredményeket elérni. 

Tisztelt Vezetők! Legyen annyi eszetek, hogy nem gátoljátok az értékesítést, ha már támogatni nem tudjátok. Lépjetek hátra kettőt, nagy levegő és dolgozzon, aki ért hozzá. Nagy a vezetők felelőssége!  

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr637548022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyelv-ész 2015.06.17. 08:04:23

"...az egyik vezető kerek-perec kijelentette, hogy ő nem hisz a marketingben..."

Valljuk be őszintén: annyi rossz példa van a piacon, hogy egyáltalán nem meglepő ez a hozzáállás. Sok cégnél a "marketinges" az a munkakerülő, bullshitgenerátoros fazon, aki az értekezleteken válogatott bölcsességeket böfög, nagy az arca, de gyakorlatilag évekig semmit sem csinál. Ha elvárnak tőle valami konkrét eredményt, akkor előránt egy reklámügynökséget, a "külsős kreatív" pedig majd ad valami fogalmatlan reklámanyagot, ami tele van hibákkal.

Évek múlva a lila köd felszáll, a cégvezetés rádöbben, hogy itt kérem átverés van, és vagy kirúgja és megszünteti a pozícióját, vagy átszervez, és egyetemről frissen szalajtott fiatalokat vesz fel, akiknek ugyanúgy évekig fogalmuk sincs a cég működéséről, és facebookos pótcselekvéssel töltik napjaikat.

Szóval ez a szakma itthon erősen keresi a helyét, de még a nagy multiknál is sokszor csak azért van ilyen pozíció, mert a nyugati anyacégnél is van, és hát akkor itt is kell.

Magustanonc 2015.06.17. 08:53:03

Ez nem csak az értékesítésre igaz, hanem minden munkára, ami hozzáértést és tapasztalatot követel meg.

BlackTriple 2015.06.17. 08:55:57

@Magustanonc: Ez teljesen igaz. Viszont nem minden területen egyformán, pedig ahogy fogalmazol minden munka hozzáértést és tapasztalatot követel! Erről a mai bejegyzésben írok bővebben.

MandoMilan · http://minner.hu 2015.06.17. 09:42:14

@nyelv-ész: A legnagyobb hiba az, hogy a marketinges nem ért a saleshez, az értékesítéshez. Ezt sokszor tapasztalom. Valahol azt olvastam, hogy az USA-ban egyre kevesebb az értékesítői pozíció, és főleg a feladatokat marketingesek veszik át. Már itt el fog akadni a későbbi értékesítés, és ha ez továbbgyűrűzik idehaza is, akkor nagy baj lesz egyes cégeknél.

BlackTriple 2015.06.17. 09:47:27

@nyelv-ész: Jó látod a problémát. A marketingeseket nem bántom, mert ha sikerül elérniük azt, hogy egy cég vakon megbízik bennük, akkor jól eladták magukat! A vállalkozásnál kell felismerni a tényt, hogyha nem tudnak előrántani egy embert aki mindent tud a szolgáltatásaikról/termékeikről, ismeri az ügyfelek minden baját és jól is kommunikál velük, akkor ez az első és legfontosabb feladat! Kell egy jó értékesítő! Az ő munkáját igenis lehet támogatni mindenféle marketing eszközzel és nagy valószínűséggel lesz eredménye is.

BlackTriple 2015.06.17. 10:01:31

@MandoMilan: Igen, rossz az irány. A marketing gépezet jól végzi a dolgát :).

♔batyu♔ 2015.06.17. 11:41:44

A marketing a tehetség és tudomány egyvelege és mivel nem egzakt, sok benne a szerencselovag.

Apró példa, egy kis céget egy képzett marketinges "vezetett" és ugyan nagyon lassan, de láthatóan a csőd felé ment.

Aztán a marketinges ki lett rúgva és átvette az irányítást egy olyan lány, aki soha életében nem foglalkozott marketinggel. Viszont "érezte" a céget, azonnal nekiesett az áraknak, átszervezett pár dolgot és hónapok alatt megfordította a cég hajóját, ami ma meglehetősen nyereséges. Persze az eszközhasználatban (szoftverek) büfé volt és jó érzéke volt az adminisztráció átlátásához is.

Végig ráláttam a munkájára, így elmondhatom, hogy módszere az egyszerűsítés és a cég különféle erőforrásainak realista értékelése és alaposabb kihasználása volt. Mivel nő, ezért több dologra is tudott egyszerre figyelni, viszont technikai tudása gyengébb volt, persze ezt egyebek kompenzálták.

nyelv-ész 2015.06.18. 07:23:47

@♔batyu♔: Persze, vannak rátermettek, akik képesek erre. A marketing diadala azonban az, amikor kurva drágán el tudsz adni valami olyat, amiről az emberek elhiszik, hogy szükségük van rá, és hogy azért ilyen drága, mert minden másnál jobb. Kiváló példa az Apple, ahol a prémium árat nagyobb mennyiségű vásárló hajlandó kifizetni, mint sok konkurrens termék alacsonyabb árát. Sőt, nemcsak alacsonyabb az ár, hanem az ár-érték arány is jobb, mégis az Apple tarolja a piacot.
süti beállítások módosítása