Miután elkészítettünk pár írott anyagot és mindennek megvan az elektronikus formában küldhető verziója elkezdődhet a munka. Már korábban írtam arról, hogyan érdemes telefonálni, de megint kihangsúlyozom, senki ne számítson könnyű menetre! Nagyon kevés ember képes arra, hogy telefonon keresztül lekösse mások figyelmét, esetleg megszerezze a bizalmát. A jó hír, hogy ebben is lehet fejlődni és sokat lehet tanulni a munka során. A lényeg, hogy folyamatosan figyelni kell a reakciókat. A kérdéseket és a válaszokra adok reakciókat. A munka során érdemes folyamatosan jegyzetelni. Az első pár nap nagyon fontos lesz, mert az összegyűjtött információkból képes leszel összeállítani a legideálisabb "saját scriptet".
Ha vezető vagy, akkor az első pár nap azért nagyon fontos, mert megmutatja, hogy az előre összeállított script megállja-e a helyét illetve milyen irányba kell azt módosítani. Amennyiben elegendő sikeres hívás összegyűlt érdemes megnézni összesítve a reakciókat. Nagyon sok következtetést levonhatsz belőle:
- script minősége
- a cég jelenlegi ismertsége
- a termék ismertsége
- a szolgáltatások ismertsége, alkalmazhatósága
- a piac pillanatnyi helyzete
- a vásárlói igények
- stb.
Nagyon sok információ nyerhető a telefonokból, de csak, akkor tudod őket használni ha minden infó megmarad. Erről előző postomban írtam.
A következő lépések:
- Felkészülés a személyes tárgyalásra
- A cég felkészítése a várható eseményekre
Felkészülés a személyes tárgyalásokra: Sok esetben az értékesítési folyamat része a személyes megbeszélés. Amennyiben nálad is van ilyen úgy mindenféleképpen használd fel a telefon beszélgetések jegyzeteit. Gyűjtsd össze az összes felmerült kérdést és a válaszokat. A személyes találkozóra készülj fel alaposan!
A cég felkészítése a várható eseményekre: Érdemes felkészíteni a cég többi dolgozóját is, hogy "rákapcsol" az értékesítés és elképzelhető, hogy sokkal több ügyfél érkezik a megszokottnál. Többen fognak telefonálni és még többen e-mailen keresztül érdeklődni. A kampányokról szintén érdemes tájékoztatni a munkatársakat, mert nincs attól rosszabb amikor egy ügyfél valahogy telefonon keresztül összeakad valakivel akinek halvány lila gőze sincs, hogy éppen mi az új "szenzációs ajánlat". Minden legyen kerek és egész!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.