Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Ügyfélszerzés-kezdeti lépések III.

2015/08/03. - írta: BlackTriple

Miután elkészítettünk pár írott anyagot és mindennek megvan az elektronikus formában küldhető verziója elkezdődhet a munka. Már korábban írtam arról, hogyan érdemes telefonálni, de megint kihangsúlyozom, senki ne számítson könnyű menetre! Nagyon kevés ember képes arra, hogy telefonon keresztül lekösse mások figyelmét, esetleg megszerezze a bizalmát. A jó hír, hogy ebben is lehet fejlődni és sokat lehet tanulni a munka során. A lényeg, hogy folyamatosan figyelni kell a reakciókat. A kérdéseket és a válaszokra adok reakciókat. A munka során érdemes folyamatosan jegyzetelni. Az első pár nap nagyon fontos lesz, mert az összegyűjtött információkból képes leszel összeállítani a legideálisabb "saját scriptet". 

Ha vezető vagy, akkor az első pár nap azért nagyon fontos, mert megmutatja, hogy az előre összeállított script megállja-e a helyét illetve milyen irányba kell azt módosítani. Amennyiben elegendő sikeres hívás összegyűlt érdemes megnézni összesítve a reakciókat. Nagyon sok következtetést levonhatsz belőle:

  • script minősége
  • a cég jelenlegi ismertsége
  • a termék ismertsége
  • a szolgáltatások ismertsége, alkalmazhatósága
  • a piac pillanatnyi helyzete
  • a vásárlói igények
  • stb.

Nagyon sok információ nyerhető a telefonokból, de csak, akkor tudod őket használni ha minden infó megmarad. Erről előző postomban írtam. 

A következő lépések:

  • Felkészülés a személyes tárgyalásra
  • A cég felkészítése a várható eseményekre

Felkészülés a személyes tárgyalásokra: Sok esetben az értékesítési folyamat része a személyes megbeszélés. Amennyiben nálad is van ilyen úgy mindenféleképpen használd fel a telefon beszélgetések jegyzeteit. Gyűjtsd össze az összes felmerült kérdést és a válaszokat. A személyes találkozóra készülj fel alaposan!

A cég felkészítése a várható eseményekre: Érdemes felkészíteni a cég többi dolgozóját is, hogy "rákapcsol" az értékesítés és elképzelhető, hogy sokkal több ügyfél érkezik a megszokottnál. Többen fognak telefonálni és még többen e-mailen keresztül érdeklődni. A kampányokról szintén érdemes tájékoztatni a munkatársakat, mert nincs attól rosszabb amikor egy ügyfél valahogy telefonon keresztül összeakad valakivel akinek halvány lila gőze sincs, hogy éppen mi az új "szenzációs ajánlat". Minden legyen kerek és egész!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr457675480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása