Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Nyár van, mindenki szabadságon? Mi legyen?

2015/07/21. - írta: BlackTriple

Munkára fel!

Mivel én is éppen pihenek egy kicsit, eszembe jutott, hogy ez az időszak mindig gondot okozott az értékesítési csapatnak. Minden szektorra nincs rálátásom, de pénzügyi szektor esetén ez mindig a "nem lehet ügyfelet szerezni" időszak volt. Kezdődött júniusban és tartott szeptember közepéig. Minden szempontból hosszú időszak, de vajon igaz-e?

Az biztos, hogy a szabadságok miatt nehezebb előre lépni, nehezebb időpontot egyeztetni, stb...Ilyenkor mindig feszültebb a légkör, hiszen nem olyan eredmények születnek, mint az év más időszakában. Azt azonban nem kell elfogadni, hogy nem lehet mit csinálni. Tudatosan lehet készülni erre az időszakra és úgy kell összeállítani az éves terveket, hogy az mindeniken elfogadható legyen.

Ha vezető vagy, tudnod kell erről az időszakról és nem lehetnek túlzott elvárásaid, ugyanakkor az "ilyenkor senkit nem lehet elérni" kifogást is kerülni kell. Az energiát olyan dogokra fordítsuk, amire eddig kevesebbet figyeltünk.

Mit tegyen a vezető? 

A legjobb időszak arra, hogy:

  • értékeljük az elmúlt hónapokat
  • megvizsgáljuk milyen hatékonysággal dolgoztunk
  • ki-milyen módszerrel dolgozik, milyen eredmények születtek
  • hogy épül fel a csapat
  • jól állítottam össze a csapatot?
    • Ilyenkor érdemes felírni a neveket egy lapra és ha megint felvennéd őket a munkára, akkor ok. Ha nem, akkor...Akad olyan eset is, amikor a névhez valamilyen más kompetencia kapcsolódik, ilyenkor végig kell gondolni, hogy tud-e azon az úton haladni. Ki tudod-e használni a készségeit, képességeit.
  • megtervezni a következő időszakot
  • versenytársat elemezni
  • új értékesítési csatornákat keresni
  • megvizsgálni, hogy milyen marketing eszközök segíthetik a munkádat
  • stb

Számtalan olyan dolog van, amire sokszor nincs idő az év más időszakában, mert sok "munka".

Mit csináljon a csapat "holtszezonban"? 

  • fejlődjön! - értékesítési tréning, helyzetgyakorlatok, stb.
  • ismerje meg a versenytársakat! Minden csapat tag kapjon pár versenytársat és hajrá!
    • szedjék össze, hogy kinek milyen tartalom van a honlapján
    • hogy lehet őket elérni
    • menjenek próbavásárlásra:
      • hogy fogadják az ügyfelet
      • mit mondanak
      • milyen anyagokat adnak
      • hogy engedik el
      • milyen az utánkövetés
    • milyen marketing eszközöket használnak
    • mikor, hol, milyen témában jelent meg PR cikk
    • kik a húzó emberek és miért
  • mondják el a véleményüket arról, hogy szerintük mit csinálnak és min kellene változtatni
  • mi okozza a sikert és a sikertelenséget

Szerintem nagyon sok dolog akad ebben az időszakban is. Ráadásul nagyon fontos tennivalók! Ezen a rövid felsoroláson ha végig mész és megcsinálod, olyan tudásra és olyan ismeretre teszel szert, ami nagymértékben megkönnyíti a minden napjaidat. Munkára fel!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr47643906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása