Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Egy kis mellékvágány

2015/08/07. - írta: BlackTriple

Óvakodj az ügynöktől!

Minden, amit itt olvasol a véleményem és a tapasztalatom. Általánosításra semmiféleképpen sem alkalmas és a valósággal való egybeesés csak a véletlen műve :)

Van egy értékesítési módszer, amit egyszerűen képtelen vagyok elfogadni abban a formában, ahogy itthon működik. Ez az ügynöki értékesítés. Most szeretnék megkérni mindenkit, aki találkozott olyan ügynöki értékesítéssel, ami nem olyan, mit, amit kifogásolok az hozza a tudomásomra, mert tényleg érdekel.

Nagyon régóta megtalálható ez az értékesítési forma. Valahonnan nyugatról jött és először szerintem mindenki egy háztartási termékeket forgalmazó hálózattal találkozott. Szuper fogkrém, elképesztő minőségű szupererős mindent lemosó LOC stb. Mivel fiatal titán voltam természetesen ebbe is belekóstoltam. Így visszagondolva jól építették fel a marketinget. Szóval csatlakoztam, lett egy mentorom, aki már az első találkozó alkalmával elmondta, hogy reggelente szobabiciklivel kezd, majd autóval indul el, ha akar. Nagyon jól megy neki, de majd bemutat embereknek, akiknek annyira jól megy, hogy elképesztő. Ehhez nem kell mást tennem csak megvenni a kezdő csomagot és már el is indulok az ÚTON. Megvettem. Elindultam az ÚTON.

A mentorom elmondta, hogy akkor tudok én is naggyá válni, ha részt veszek olyan eseményeken, amik engem ösztönöznek és motiválnak. Ezek nélkül Ő még nem látott sikeres embert. Na gondoltam ha ez kell, akkor hajrá! Emlékeim szerint az akkori fizetésem 23 500 forint volt és a jegy, ami a BS-ben tartott rendezvényre szólt 16 000 forintba került. Szóval a maradék pénzemből tellett jófajta öltönyre, meg autóra... :). Nem igaz. 7 500 forintból nem lehet ezeket megvenni. 

a NAP, a RENDEZVÉNY, a hátralévő életem ELSŐ NAPJA eljött: Ma visszagondolva elképesztő, hogy mennyi ember volt ott és mindenki sugárzott a boldogságtól. Láttam "gyémánt fokozatú embert" meg olyan képeket ahol ezek az emberek gyönyörű helyeken, gyönyörű emberekkel szórakoznak és a yachton pénzkupacon üldögélnek. A résztvevők valószerűtlenül boldogok voltak. Ünnepeltek, táncoltak, örömükben sírtak. Látták a fényes jövőjüket. A rendezvény végén olyan lelkesek voltak, hogy a mellettük ülőket megint beszervezték vagy eladtak nekik egy fogkrémet.

Mi is történt ott? A cég, aki szerette volna eladni a termékeit úgy döntött, hogy így fogja motiválni az embereket. Szó nem volt termékről, vagy arról, hogy mit, miért és hogyan kell csinálni. Nem beszéltek arról, hogy az ügyfél mennyire fontos. Viszont eladtak egy életérzést, egy olyan jövőképet, amire mindenki vágyik. Ezeknek az embereknek teljesen mindegy lett volna, hogy ezt követően mit kell eladniuk, mert sikerült volna. 

Mi változott azóta? SEMMI! Sajnos ez mai is így működik csak kifinomultabb formában. A rendezvényen is és otthon az asztalnál is, amikor az ügyféllel pénzügyi analízist végez egy szakmailag felkészületlen ember.

Bár csak egy posztot akartam írni ebben a témában, de azért ezt még folytatom.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr867687600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása