Az előző bejegyzésemben arra próbáltam meg rávilágítani, hogy szerintem egy értékesítési csapat össze állításánál sok szempontot érdemes figyelembe venni. Nézzük mire is lehet használni egy értékesítési csapatot.
- brand építés, marketing: Ne feledjük, hogy a "telefonáló" emberek NEM csak telefonálnak. Sok esetben velük találkozik először a leendő ügyfél. Nagyon fontos, hogy mit és hogyan mondanak. Miként reagálnak, hogy vannak felkészítve. Én kifejezetten nem szeretem, ha a vonal másik végén egy géphangra hasonlító valaki ledarál nekem valamit. "Felhívom figyelmét, hogy a beszélgetést....Hallott már a ....bank legújabb ajánlatáról...15 napig nem kell fizetni....stb, stb, stb. Értem én, hogy scriptek alapján dolgoznak, de meg van tiltva, hogy saját magunkat is beletegyük a beszélgetésbe? Vagy miért nem lehet a scriptet úgy összerakni, hogy valami kevés köze legyen a valósághoz, hogy emberibb legyen? Szóval nagyon fontos minden hívás. Ne rontsuk el az elején. Ha call centerre bízzuk a feladatot, legalább annyi igényünk legyen, hogy hallgassuk meg élesben is, utána lelkünk rajta :)
- kampányok, értékesítési akciók lebonyolítása: Előfordulhat, hogy valamilyen kiemelt ajánlat vagy új termék kerül előtérbe. Ilyenkor érdemes rábízni egy csapatra és hamar értesül róla minden ügyfél. Sokan ezt hírlevéllel oldják meg, de higgyék el az nem ugyanaz.
- elégedett ügyfél, belső értékesítés: A már meglévő ügyfeleinkkel folyamatosan tarthatják a kapcsolatot. Ébren tarthatják az érdeklődést a cégünk, termékeink iránt. Sokszor egy " azért hívtam fel, hogy megkérdezzem minden rendben van-e a termékünkkel stb." (érdeklődöm hogy vagy hívás) csodákra képes! Kevesen csinálják, ezért még megmarad a fejekben. Ami fontos, hogy az "érdeklődöm, hogy vagy" hívás soha ne kapcsolódjon értékesítéshez.
- blog, komment, tartalommarketing: érdemes ezt is rájuk bízni. Jó esetben valóban ismerik a céget, termékeket, szolgáltatásainkat és általában az ügyfelek kérdéseivel is találkoznak. Állítsuk össze a csapatot úgy, hogy ezt is megoldják.
- értékesítés: milyen meglepő! Minden eddig felsorolt tevékenység azért van, hogy az értékesítés működjön, növekedjen. De kell a végére az "értékesítő" aki képes úgy felkelteni az igényeket és kiszolgálni, hogy üzletkötés legyen a vége. Építettél már csapatot? Akkor találkozhattál azzal a problémával, hogy van egy embered, aki profin telefonál, időpontot egyeztet, de kevés üzletet köt. Sok probléma lehet a háttérben. Személyes találkozón leblokkol, szakmailag még nincs kellőképpen felkészülve (pl,személyiségtípusok ismerete), a termékek, szolgáltatásokkal kapcsolatos ismerete hiányos, stb. Ki kell deríteni és megoldani.
Minden részhez lehetne még nagyon sok mindent írni, de talán érzékelhető, hogy sok lehetőséget hordoz egy értékesítési csapat. Érdemes jól kiválogatni az embereket!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.