Az ügyfelet nehéz megszerezni, de sokkal nehezebb megtartani! Időt, energiát és pénzt igénylő tevékenység. Csak azok képesek rá, akik a teljes rendszert átlátják. Akik tudatában vannak annak, hogy ezek az ügyfelek a hosszú távú bevételt és a kiszámítható vásárló erőt jelenthetik. Miután megszerezted a bizalmat és ügyfeled lett, fordíts rá időt, hogy megtartsd. Mindenki szereti ha foglalkoznak vele, ha időt és energiát nem sajnálva oda figyelnek rá.
- Legyen külön rész a honlapodon, ami csak az ügyfeleidnek szól (zárt tartalom, jelszóval védett). Itt megoszthatod velük a közelgő akciókat. Tájékoztathatod őket, hogy milyen új termékek, szolgáltatások várhatóak. Nagyon hálásak lesznek, mert az életed részeként kezeled őket.
- A hírlevélben mindig szentelj pár mondatot a régi ügyfeleidnek.
- Küldj nekik külön hírlevelet, csak nekik szóló tartalommal.
- Indíts számukra akciókat.
- Szervezz nyereményjátékot.
- A jó CRM rendszer lehetővé teszi, hogy ne feledkezz meg senkiről (multik alkalmazzák, hogy névnapon felköszöntenek, miért nem teszi ezt több cég? Egy e-mail és vannak olyan ügyfelek, akik elolvadnak a gesztustól)
- Meghatározott időközönként telefonhívás. Ahol rákérdezhetsz, hogy elégedettek-e, van-e bármilyen észrevételük stb.
- Ha a szolgáltatásod, terméked megkívánja, lehetővé teszi, akkor szervezz ügyféltalálkozókat.
- Alakíts ki "ügyfélköröket". VIP ügyfél, kiemelt ügyfél stb. Egy újabb lehetőség, hogy kiváltságosnak érezzék magukat.
Sok olyan apró dolog van, ami nem is annyira költséges, de nagymértékben segíti a bizalom elmélyülését és a további üzleti lehetőségeket tágítja. Az elégedett ügyfeleken keresztül sokkal könnyebb új ügyfeleket "toborozni". Az elégedett ügyfél indítja el az ajánlásokat is és előbb utóbb megjelenek azok az ügyfelek, akik már hallottak rólunk ismerőstől, baráttól stb. Minden ügyfélhez meg van a megfelelő út! Ne csak gondolkozz azon, hogy elkezded, mert abból nem lesz ügyfél!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.