Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Szeressük az ügyfelet!

2015/08/24. - írta: BlackTriple

"biznisz után is"!

Az előző írásban arról kezdtem el írni, hogy mit szeret vagy nem szeret az ügyfél. Pár gondolatot még fűznék ehhez. Amikor fogadjuk az ügyfelet próbáljuk megteremteni a lehető legprofibb környezetet. Minden stimmeljen s legyen a helyén. Nem kell görcsölni és túljátszani a szituációt, csak viselkedjünk természetesen és profin. Arról nem akarok külön írni, de gondolom adja magát, hogy az öltözékünk, hajunk, az egész megjelenésünk legyen tökéletes. Azért pár szót mégis. 

Lehetőleg az ügyfél ne találkozzon olyan kollégákkal, akik "alul öltözöttek". Aki fogadja az ügyfelet az általában figyel a megjelenésére, de sok esetben a folyosón össze lehet futni a flip-floppot hordó rövidnadrágos kollégával is. Ez elkerülendő! Ne terjengjen a vasárnapi fasírt illat a folyosón és ha az ügyfélnek megadtuk a lehetőséget, hogy presso kávét kérjen, akkor az presso legyen és ne hosszú, vagy valami ihatatlan lötty. Ha minden kerek, akkor az ügyfél jól fogja magát érezni és nem fog feszengeni. Viselkedj, öltözz jól és légy kompetens!

A cégek sok esetben elkövetik a hibát, hogy csak addig szentelnek kiemelt figyelmet az ügyfélnek, ameddig az meg nem köti a szerződést. Utána pedig elengedik a kezét. Fogalmam sincs miért követik el ezt a hatalmas hibát. Pozitív igazságpillanatot nem csak a szerződés kötést megelőzően kell szerezni az ügyfélnek, hanem utána is. Nem nagy költség egy telefonhívás ahol megkérdezzük:

  • Milyen volt a találkozó?
  • Mi a véleménye a cégről?
  • Azt kapta amire számított?
  • Van valamilyen javaslata, amit elmondana?
  • Volt bármilyen negatív tapasztalata?
  • stb.

Ebből el kell készíteni egy kis kérdőívet és a sales csapat már kezdheti is a munkát. Persze ez a kérdőív csak, akkor ér valamit, ha komolyan is gondoljuk és az eredményekből megfelelő következtetéseket tudunk levonni. Sokkal hamarabb kiderülnek az igények és olyan dolgokat is hallhatunk az ügyfelektől, amikre mi nem is gondoltunk. Ezzel tovább tudjuk növelni a bizalmat és ismét megerősítjük, hogy fontos számunkra. 

Nagyon sok ügyfél teljesen jogosan úgy érzi, hogy mindig az új ügyfelek vannak kivételezett helyzetben és a régiekkel nem nagyon foglalkoznak. Ezt érdemes meglovagolni és kimondottan a régebbi ügyfeleknek meghirdetni akciókat, játékokat stb. Érdemes kihangsúlyozni, hogy az új ügyfelekre nem vonatkozik a kiírás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr467729936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása