Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Folyamatosan javíts az értékesítésen!

2015/06/18. - írta: BlackTriple

Szerencsére még nem ment el mindenkinek a kedve attól, hogy vállalkozást alapítson Magyarországon, bár minden próbálkozás elsőnek lehetetlen küldetésnek tűnik. Sokszor olvashatunk remek ötletről, kidogozott megoldásokról, elképesztő mennyiségű munkáról és mégis csőd a vége. 

Persze azt tudjuk, hogy egy vállalkozás sikere nagyon sok mindenen múlik mégis az egyik legfontosabb területnek az értékesítést érzem.

Nézzünk példákat:

  • Adott egy jó burkoló (nevezzük Gábornak), aki nagyon jól végzi a munkáját. A marketinggel nem foglalkozik mivel az ő "marketingje" a szóbeszéd. Szájról-szájra jár, hogy milyen fantasztikusan burkol. Egy ideig minden jól működik, de nagy valószínűséggel őt is eléri a "sikeres vezetők átka" és elkényelmesedik. Továbbra is jól burkol, de a határidők csúsznak, jelentős késések is előfordulnak. A "marketingje" is változik. Nagyon jól burkol, de kiszámíthatatlan, ha azt mondja két nap, akkor nyugodtan számíts 4 napra. Egy idő után Gábor fuvarosként dolgozik...Ez egy életből vett példa.
    • Mit rontott el? A "marketing" meg volt. Munka is nagyon sok volt. Csak éppen a szolgáltatás kivitelezése közben jöttek a problémák. Amikor "értékesítette" magát egy következő munkára. Mert ha dolgozol valamin, akkor nem csak arra törekedsz, hogy az a munka kész legyen, hanem előre gondolkozva úgy végzed azt a munkát, hogy a következő megrendelés is a kezedben legyen! 
  • Adott egy ruhákkal foglalkozó bolt. A vásárlónak szüksége van egy nadrágra meg ingre. Belépsz a boltba és úgy üvölt a zene, hogy a kedved is elmegy az élettől, de ruhára van szükséged. Az eladó el van foglalva a telefonjával. Megtalálod a nadrágot, inget fizetsz és alig várod, hogy távozz. Ha teheted nem mész többet a bolt közelébe sem. Nekem ez mindennapos élményem. Pedig pont ezekben az üzletekben nem nehéz elégedett ügyfeleket szerezni. Mégsem megy!

Sorolhatnánk a példákat, de szerintem ti is sokat tudtok ezért felesleges.

Vajon miért nem gondolkoznak a cégvezetők azon, hogy milyen végtelenül egyszerű lépésekkel tudnának többletbevételt garantálni? Szerintem, azért mert nincs rá igényük. Nem akarnak többet, jobbat, értékesebbet létrehozni. Ez nekünk nagyon jó! Mármint azoknak, akik egy kicsit is jobban odafigyelnek az értékesítésre és ezzel lesznek többek, jobbak másoknál.

Bármilyen vállalkozást is vezetsz, még ma vizsgáld meg, hogy minden úgy történik-e az ügyfélkezelésben, ahogy szerinted kell, hogy történjen. A válaszod: Igen! Akkor azon is javíts! A lényeg, hogy szerezz örömöt, érd el, hogy elégedett legyen az ügyfeled és máskor is hozzád ön. Folyamatosan javíts az értékesítésen!

A vállalkozás elindításakor fordíts kiemelt figyelmet az ügyfelekre, ne csak a megszerzésükre, hanem a megtartásukra is, mert ez lesz a hosszú és sikeres működés záloga. Legyen értékesítési terved, ami mindenre kiterjed és szinte mindenre választ ad. Legyen egy jó értékesítőd vagy kezd el kinevelni már az első napon.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr457553508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása