Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Ügyfélszerzés-kezdeti lépések

2015/07/24. - írta: BlackTriple

a marketing...induló vállalkozás, nehézségek

Bevételt szeretnénk, többet szeretnénk eladni, akkor ügyfelekre lesz szükségünk. Mindegy, hogy milyen "értékesítési csatornát" használunk a cél mindig az ügyfélszerzés. Ez egyáltalán nem egyszerű feladat, főleg az induló vállalkozások életében. Az esetek többségében vagy sajnálják a pénzt a marketingre vagy nincs rá, vagy úgy gondolják, hogy szükségtelen. 

"Aki azért nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az ennyi erővel az óráját is megállíthatná, hogy időt takarítson meg." - Henry Ford

A profi cégek indulásnál komoly összegeket fordítanak marketingre és a működésük során is jelentős összegeket költenek erre a tevékenységre. A marketing önmagában még nem elég. Arra kell, hogy mutassa - ITT VAGYUNK MI IS A PIACON? FIGYELJ RÁNK! Számos formája van. Sokan szórólapokat gyártanak, páran óriásplakátokon népszerűsítik termékeiket, cégüket. Most nem sorolom fel a lehetőségeket, mert a hangsúly még nem az eszközön van.

Az eszközt, akkor kell kiválasztani, ha tudjuk a célt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy tudnunk kell ki a célcsoport. Nem lehet minden vadat egyszerre elejteni! Más puska kell a fácánhoz és megint másik a vaddisznóhoz. 

Termék esetében tudjuk kik használják, tehát szűkíthető a célcsoport. Így kifejezetten nekik célzott marketinggel érhetőek el. Olyan eszközök segítségével amit ők használnak. Szolgáltatás esetén sokszor nehezebb a dolgunk. Több szolgáltató is abba a hibába esik, hogy NEKEM MINDENKI ÜGYFELEM LEHET. Ami lehet, hogy igaz is, de ügyfél és ügyfél között is nagy a különbség. Van olyan ügyfél, ami hasznosabb ás több bevételt hozhat. Engedjétek meg, hogy a pénzügyi szektornál maradjak.

Induló vállalkozás esetén a tervezésnél érdemes meghatározni kire költünk majd pénzt. Ha szeretnék vagyonosabb ügyfelek felé fordulni, akkor nem a telefonos megkeresés lesz a legjobb eszköz. Telefonon a nyugdíjas réteget a legkönnyebb elérni, nekik van idejük beszélgetni. A vagyonosabb réteget jól célzott PR cikkekkel, interjúkkal, megfelelő tartalommarketinggel érdemes "becserkészni". Mostanában egyre több szó esik a " tudatos vásárlóról". Erre nagyon kell figyelni. A mostani 40-50-esek, akik egzisztenciálisan úgy állnak nagyon körültekintőek. Nem lehet őket levenni a lábukról egy szélvédőre helyezett szórólappal. Az Y-generációról már nem is beszélve. Itt a cégek jelentős része elvérzik. Létkérdés az információ minősége, hasznossága, időzítése és a csatorna amin keresztül célba jut. Másképp gondolkoznak és döntenek, mint más generációk tagjai. Induló vállalkozás esetén nem szabad kihagyni őket a tervezésből, mert a pár év múlva elképesztő vásárlóerő jelentkezik a részükről. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr27651214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása