Már írtam, hogy az első és nagyon fontos lépés: rendet tenni a fej(ek)ben.
Nagyon sok kárt tud okozni az, ha valamelyik vezető vagy alkalmazott nincs tisztában azzal, hogy az értékesítő kollégák munkája pénzt hoz. Vagyis mindenkinek, aki nem "pénztermelő" egy vállalkozásnál legyen tisztában ezzel és soha ne legyen lekezelő. Sokszor lehet tapasztalni, hogy egy pénzügyes szakember nem tiszteli az értékesítők munkáját, mert ők csak "eladnak". Ráadásul ha van egy jól bevált értékesítőnk, akkor törekedjünk arra, hogy megtartsuk. Előfordulhat, hogy elveszti a motivációját. Derítsük ki mi okozhatta ezt és próbáljunk rajta változtatni. Sokkal költségesebb egy új munkaerő megszerzése, betanítása, mint a régiek megtartása és motivációjuk fenntartása.
Vannak olyan vezetők, akik képtelenek túllépni saját árnyékukon és ideig-óráig elfogadják meg még úgy is tesznek, hogy értik a lényeget, de ezt fel kell ismerni. Ők azok akik:
- az új ötletekre húzzák a szájukat
- mindig akadékoskodnak és a kockázatok felmérésére hivatkoznak
- mindig tudják, hogy mi a rossz, de nem tudnak javaslatot tenni
- döntéshelyzetben próbálják letolni magukról a felelősséget (a te ötleted, csináld meg. De ha nem lesz jó, akkor csak a te hibád lesz- mondják)
- folyosói pletykákból értesülsz, hogy nincs megelégedve a munkával, de a szemedbe annyit mond, hogy nem tudja mi lenne a jó megoldás
- stb.
Az a baj, hogyha van ilyen ember a cégnél, akkor sok esetben az értékesítés is megsínyli. Nem szabd hagyni, hogy a kreativitás, az ötletek felett mindig győzedelmeskedjen a félelem, a tudatlanság, a hozzá nem értésből fakadó rosszindulat.
A piac folyamatosan változik! Az igények a technikai, technológiai fejlődés megköveteli, hogy folyamatosan toppon legyünk és lépjünk, különben átlépnek a fejünk felett. Egy vállalkozás nem engedheti meg magának, hogy olyan vezetőket, értékesítőket foglalkoztasson, akik egy kicsit is kételkednek a cég létjogosultságában, termékeinek, szolgáltatásaink értékében!
Tegyél rendet a fej(ek)ben!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.