Eljutottunk odáig, hogy rend van a fejben, tudjuk, hogy mi a célunk és azt is, hogy minden vállalkozás életének hosszú távú meghatározó tevékenysége a profi, minőségi értékesítés. Ez minden szinten igaz. Előbb-utóbb szükség lesz egy olyan szakemberre, aki képes átlátni:
- a cég tevékenységét
- termékeit, szolgáltatásait
- ismeri az ügyfelek igényeit
- "lát" a piacon
- tisztában van a versenytársak helyzetével
- van elképzelése a jövőt illetően
mindezek mellett képes:
- csapatot építeni
- jól kommunikál
- jól oktat, mentorál
- ismeri az értékesítési csatornák jellemzőit
- az értékesítést támogató eszközöket
- tisztában van a CRM fontosságával
- támogatja a vállalat CSR tevékenységét
- jól képviseli a cégünket
- otthonosan mozog a marketingben (pl. tudja mi az a 7P modell)
és lehetne még sorolni azokat a pozitív tulajdonságokat, amivel jó lenne a ha rendelkezne egy értékesítési vezető. Azonban ha nem találunk ilyet, akkor sem kell elkeseredni, mert kellő munkával, figyelemmel "kinevelhető" a megfelelő munkaerő. Később csak a megtartása lesz nehézkes. Egy jó szakember hamar átlátja a cégnél működő "értékesítési folyamat" hibáit. Sok esetben elég apró dolgokon változtatni, hogy érzékelhető legyen a siker. Ha nem találunk olyan szakembert, akit szeretnénk vagy egyszerűen csak nincs keret arra, hogy foglalkoztassuk, akkor is van megoldás. Megbízást kell adni olyan szakembernek, akik "átvilágítják" a céget és javaslatot tesznek az értékesítési folyamat fejlesztésére.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.