Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Mi az értékesítés? (szerintem)

2015/04/30. - írta: BlackTriple

Egy példával szeretném bemutatni.

Velem és a párommal történt. 2002-ben lettünk egy pár és szinte rögtön összeköltöztünk. Pár hónappal később eldöntöttük, hogy veszünk egy autót. Elmentünk egy márkakereskedésbe és nézelődtünk. Nem nagyon foglalkoztak velünk azon kívül, hogy köszöntek. Mivel ketten voltunk egy 3 ajtós autó mellett döntöttünk. Megvettük. 

Ha akkor valaki segített volna. Lehet sikerül jobb döntést hozni.

Mit tesz egy értékesítő ilyen helyzetben? 

Kérdez: - Első autó? Mire szeretnénk használni? Milyen utazási szokásaink vannak? Mennyit megyünk? Tervezünk-e gyereket? Milyen időszakon belül? Stb. elsőre furcsának tűnhet, de ha ezzel kezdi:

- Jó napot kívánok XY vagyok és a célom az, hogy jól válasszanak ezért feltennék pár, akár szokatlannak tűnő kérdést. Minden kérdés után elmagyarázom miért fontos.

Mivel ez nem történt meg így az első gyermekünk születését követően szembesültünk vele, hogy kényelmetlen a 3 ajtós megoldás. Ha utazunk, akkor kicsi a csomagtartó, egyébként meg jobb lett volna egy dízel a fogyasztás miatt.

Nem gond. Autó csere. Természetesen más kereskedés.

Ugyanaz történt, mint az előző esetben csak most vettünk egy 5 ajtós autót persze a legjobban felszereltet.

Meglepetésként ért, hogy hamar kinőttük ezt is. Ugye csomagok+babakocsi...Vakartuk a fejünket mi is legyen. Jött a szuper megoldás!

Vegyünk egy nagyobbat és tartsuk meg ezt is. Na vettünk egy 5+2 személyes autót, üvegtetővel benzineset (1.8). Vagyis volt összesen 12 személy szállítására alkalmas "járműparkunk". Itt már elég nevetséges volt az egész.

Ha csak egy esetben is elbeszélgetett volna velünk egy ÉRTÉKESÍTŐ valószínűleg az első alkalommal vettünk volna egy:

- Dízel, 7 személyessé alakítható, hátul sötétített (gyerekek miatt), megfelelő teljesítménnyel rendelkező autót. Anyagilag is jobban jöttem volna ki. 

Ráadásul a márkakereskedés is megtarthatott volna egy ügyfelet. De mi csak ELADÓKKAL találkoztunk.

Az a véleményem, hogy lényeges különbség van értékesítő és eladó között. Míg az első az ügyfél igényeit (rejtett igényeit) próbálja meg kielégíteni addig a második csak ELADNI akar.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr977414936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása