A tegnap elkezdett témát folytatjuk.
4. Ismerned kell azokat az eszközöket, amelyek segíthetik a munkádat!
- Ezalatt értek mindent, ami segítheti a munkádat.
- pl.: szakmai lapok (Kontent tartalommarketing magazin)
- értékesítési szoftverek (CRM, hírlevél küldő szoftverek)
- A különböző értékesítési csatornák használatát (mit, mikor, miért használj)
- Minden on-line használható eszközt (hírlevél, blog, fórum)
- Érdemes felkészülni abból, hogy mikor kell PR cikk, interjú, komment és mikor kell őket használni. Itt megjegyzem, hogy a marketinges cég segít, de neki az a feladata, hogy valamit eladjon Neked. TE tudd, mire van szüksége az ügyfeleidnek!
- Az eszközöket használni kell, mérni és elemezni. Az egyik sokszor nem működik a másik nélkül ezért érdemes mindegyikkel megismerkedni.
5. Folyamatosan változnod, változtatnod kell!
- Kövesd a piacot és azonnal reagálj! Ha eddig jól működött a hírlevél, de egyszer csak nincs eredmény, akkor azonnal megvizsgálni és változtatni. Eddig jól működött a PR cikk, de már nem eredményes? Lehet, h videóra van szükség. Eddig bevált a szórólap, de hirtelen vissza esett a forgalom? A lényeg a gyors reakció és a piac alapos ismerete!
- Pl.: Évekkel ezelőtt sikeresen lehetett telefonon keresztül ügyfeleket akvirálni. Napjainkban ennek a hatékonysága csökkent. Az emberek tudatosabbak, immunisabbak lettek. Sokkal felkészültebb telefonos értékesítőkre van szükség, minden téren, de szakmailag mindenféleképpen. Mivel lehet kiegészíteni a telefonos tevékenységet? Profi megkereső levéllel, szinte azonnali után követéssel, egy nyereményjátékkal egybekötött lehetőséggel, stb. Nagyon hamar elveszíthetjük az ügyfelet. Felgyorsult a világ, gyorsabb lett a kommunikáció. Nem erőszakosnak kell lenni, hanem érdekesnek, figyelemfelkeltőnek, szakmainak!
6. Képezned kell magad, minden téren!
- Kövesd a technikai változásokat
- Figyeld a piacot
- Olvass sokat
- Kezdj el kiegészítő ismereteket szerezni (értékesítesz?- kelleni fog marketing - egy kis webfejlesztés - keresőoptimalizálás - nem árt benézni a reklámpiacra - PR kommunikáció stb.) Így már nem is olyan egyszerű a dolog, ugye?
Jól csak, akkor végezheted a munkád, ha nyitott vagy az újra és fogékony a változásra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.