Az előző bejegyzésben arról írtam, hogy tudd kit hívsz, kinek , mit értékesítesz.
Szerintem ez az egyik legfontosabb tényezője a sikernek.
Termékértékesítés: Tegyük fel egy olyan cégnél dolgozol, amelyik evőeszközöket értékesít. Neked természetesen pontosan tudnod kell minden apróságot, ami az evőeszközökkel kapcsolatos. Nem foglalkoztam ezzel a területtel, de azt tudom, hogy az ügyfelek olyan kérdéseket tudnak feltenni, amelyeken igen csak el lehet csodálkozni. Ebből kiindulva én ilyen dolgoknak járnék utána:
- Ki készíti
- Hol készítik
- Milyen technológiával
- Miből
- Az alapanyag honnan származik
- Az alapanyagot, hogy állítják elő
- Milyen darabok léteznek a készletekben
- Melyik mire való
- Milyen súlya van a daraboknak
- Ki a dizájner
- Hasonlít-e valamelyik világmárkához (ha a miénk nem az)
- Hogyan lehet tisztítani
- Milyen a kopásállóság
- Mennyire könnyen hajlítható
- Mattul vagy mindig fényes marad
- Magas hőfokon milyen anyag (mérgező) válik ki belőle
- Milyen az utánpótlás
- stb.
Hirtelen ezek jutottak eszembe. Szerintem ha ilyen mélységben ismerjük a termékünket, akkor könnyebb meghatározni, hogy ki vásárol majd belőle.
Ebben az esetben a célcsoport meghatározása is könnyebb. Egy jobb minőségű készletet egész biztos könnyebb értékesíteni szállodáknak. A vendéglátásban is sok-sok különféle minőségű szolgáltató található. Ismerni kell a terméket és tudni fogod ki lehet az ügyfeled. Utána már könnyű?! Igaz:)
Legközelebb a szolgáltatói oldalról nézek valamit.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.