Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Telefonos értékesítés

2015/05/08. - írta: BlackTriple

Hirtelen két típus jut az eszembe.

  • Felvesznek egy munkahelyre és meghatározott sablonszöveget kel felolvasnod. Ezzel nem foglalkoznék, mert szerintem ez eladás és nem értékesítés.
  • A másik amikor felvesznek egy céghez egy értékesítő csapatba vagy esetleg egymagad kell végezd a tevékenységet. Nagyobb szabadságot adva, de mégis egy kijelölt úton kell haladnod.

A második esettel foglalkozok most.

Amikor van vezetőd érdemes odafigyelni, hogy mit mond és mit csinál. De ne ess abba a hibába, hogy szentírásként kezeled az elhangzottakat. Sokan ragadtak meg a szakma egy szintjén. Képesek rövid idő alatt sok telefonhívást lebonyolítani a lehető legnagyobb nyugalmi állapotban, képesek ostorral állni a csapat felett, a megfelelő kontroll elérése érdekében. Megtanítanak kifogást kezelni és egy pár praktikát is elmondanak, hogy egy-egy ügyféltípus esetén mit is alkalmazz. Ki kell szúrnod, hogy mennyire naprakész a vezetőd! Ez nagymértékben meghatározhatja a fejlődésedet. az alkalmazott technikákat, eszközöket.

Csináld először mindig azt, amit mondanak! Így ha nincs eredmény legalább magad megnyugtattad, hogy mindent utasítás szerint végeztél. Persze ettől többre kell törekedni. 

Egy ilyen helyzetben az ügyfél van és Te!

  • Maradj nyugodt és ne az legyen előtted, hogy minél hamarabb túljuss a híváson.
  • Nyugodt , akkor leszel, ha szakmailag felkészült vagy! Az előzőekben már olvashattál erről.
  • Beszélj, szépen! Soha ne használj szlenget, nem a haveroddal beszélsz! Éppen azon vagy, hogy egy üzleti kapcsolatot építs ki.
  • Fogadd el, másoknak is lehet sok dolguk, lehet rossz kedvük!
  • Mindig kérdezz rá, van-e pár perce a hívásra és törekedj a rövid lényegre törő kommunikációra.
  • Mindig tudd mi a célod a hívással! (levél küldés, időpont egyeztetés, információ szerzés stb.)
  • Fogadd el, a hívás Neked sokkal fontosabb, mint a fogadó félnek!
  • Mindig őszintén és érthetően mond el, ki vagy és miért telefonálsz. 
  • Mindig lépj tovább!

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr17441478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaltenpeti 2015.05.19. 06:32:18

Gratulálok, jó a blog. Örömmel olvasom. Van egy kérdésem, észrevételem. Írod, hogy „Mindig kérdezz rá, van-e pár perce a hívásra és törekedj a rövid lényegre törő kommunikációra.” Én ezt mindig kihagyom, ennek több oka is van:

1. Magamból kiindulva, úgy gondolom, ha valaki felveszi a telefont, akkor van ideje beszélni, és nem épp egy kamu tárgyalás közepében van. Én pl. tárgyaláson soha nem veszem fel a telefont (mindig némítva van). Akkor veszem fel a telefont, ha a hívó fél nem zavar, és tudok is vele beszélni.

2. Javíts ki kérlek, ha tévedek, de szerintem az értékesítő hívás 90%-ban azzal keződik, hogy nem-e zavar a hívó fél, tudnak-e beszélni? Szerintem az eberek ezt a szöveget már unják, és a sok negatív tapasztalat miatt, már el is könyvelt mindket, és sokszor máris vége is szakad a „beszélgetésnek”. Ha engem valaki felhív, és ezzel kezdi, már tudom, hogy ez egy sales -, vagy piackutatás jellegű hívás lesz. Még el sem kezdte, de már én is negítvan állok a híváshoz.

BlackTriple 2015.05.19. 09:06:46

Szia! Teljesen jó észrevételeid vannak! Gratulálok, mert használod a fejed :)

- mindig kérdezz rá...: Ezek a bejegyzések még azoknak szólnak, akik csak kóstolgatják a szakmát. Nekik próbál támpontot nyújtani, h mit kellene tenni. Másik posztban azt is leírtam, hogy nekem mi volt az Üdvözlő, beköszönő mondókám.
Az 1. pontra reagálva: Az értékesítőknek nagyon fontos megérteni, hogy ebben a szakmában soha ne magunkból induljunk ki! Lehet támpont a saját magunk által támasztott elvárás, de lehet, h ez nincs köszönő viszonyban a valósággal. Sajnos itthon a tárgyalási etika is gyerek cipőben jár. Nagyon sok vezető tisztában van az alapvető dolgokkal, de a részletekre sokszor nem figyelnek. Hogy ülök, hová ülök, hová teszem a kezem, mit csinálok közben stb. A telefon érdekes kérdés, mert sok esetben felfedezhető, hogy így karnak vezetők fontosabbnak tűnni. Ők fel is veszik a telefont. Nekem volt egy főnököm ő rendszeresen felvette a telefont...ilyen esetekben sokszor előfordult az, amit említesz: jó napot kívánok, igen én vagyok, köszönöm, de egy tárgyalás közepén vagyok kérem hívjon máskor...
Ezt a helyzetet el kell fogadni!
A másik az én személyes példám. Naponta 4-5 órát töltök tárgyalással, megbeszélésekkel. Tárgyalások alkalmával nem veszem fel a telefont, de ha ötletelünk, akkor igen. Ilyen esetben is az előbb említett beszélgetés hangzik el. Ettől még a telefonáló, ne gondolja azt, hogy kamu tárgyaláson vagyok vagy bármi mást. Mindig fogadja el, amit a másik fél mond.
2 pont : Szinte minden hívás sales jellegű hívás! Még az is, ha a feleségem hív, h elmenne edzésre :). Viccet félretéve ebben is van igazság. Ugyanakkor egy gyakorlott értékesítő nem biztos, h ezzel nyit. Előbb-utóbb úgy is kialakul a rutin és pillanat alatt levágjuk, hogy tudunk-e normálisan kommunikálni. Szerintem a siker nagyon összetett. Egyébként a beszélgetésim jelentős részét én is így kezdem. Szia, zavarok, tudunk beszélni? Miért? Mert az üzleti partnerem felveszi a telefont, mert tudja, h ki vagyok. Elmondja, h nem ér rá, de biztosít arról, h vissza fog hívni. Ez sokkal jobb, mint amikor nem veszi fel. Nekem azt közvetíti, hogy fontos vagyok neki. Pedig ez nem sales hívás volt.
Üdv,
süti beállítások módosítása