Mit is kell tenned, ha a döntés megszületett és ezen a területen szeretnél letenni valamit az asztalra. Összeszedek pár dolgot, amit érdemes szem előtt tartani, mert nélkülük véleményem szerint egy leszel a sok közül! A jó értékesítőket jól megfizetik és vigyáznak rájuk, mint a kincsre!
1. Nyitottnak kell lenni mindenre, ami kapcsolódhat a munkádhoz!
- Segíti a munkádat a marketing. Sokan nem foglalkoznak ezzel, mert a cégvezetői megbíznak egy külsős céget és ők majd megoldják. Ezzel semmi gond nincs. De ha nem ismered a rendelkezésre álló marketing eszközöket, akkor esélyed sincs kiemelkedni a tömegből. Melyiket ismered és használod ezek közül: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Buzzfeed, Ustream és lehetne sorolni. Az értékesítők nagy része eldobja a tollat munka után pedig olyan eszközök állnak a rendelkezésre, amelyek segítségével és persze sok munkával folyamatosan ügyfeleket toborozhatsz. Szívj magadba mindent, ami a marketinggel kapcsolatos. A 4P ideje lejárt!
2. Meg kell ismerni a piacod sajátosságait!
- Tudnod kell, hogy mit miért teszel. A termékeket/szolgáltatásokat kinek szeretnék eladni. Kérdezd meg a vezetődet, hogy ki a célcsoport, miért éppen ők és milyen módszerekkel éritek el őket. Sajnos a hazai vállalkozások nagy részének fogalma sincs erről. Ami jelentősen megnehezíti a munkát, de abból kell főzni, ami van. Ugye?
- Tudnod kell, hogy a piacodon van-e szezonalitás, a termékek milyen életciklusban vannak, mik a kiemelt szolgáltatások és miért. Milyen stratégiával haladtok előre. Ha az értékesítési vezető nem tud válaszolni a kérdésekre, akkor ott komoly gondok vannak a vezetésben. Egy intő jel, ha munkahelyet keresel!
3. Ismerned kell a versenytársakat (termékeiket, szolgáltatásaikat). Tudnod kell milyen a minimum elvárt szolgáltatás, amit nyújtanod kell és mindig teljesítsd túl.
- Nézz a versenytársak után. Mit csinálnak, hogyan és milyen árazás mellett. Vizsgáld meg ehhez képest a te céged hol helyezkedik el. Ha nagy az eltérés kérdezz rá az okára! Miért vagytok olcsóbbak vagy drágábbak!
- Iratkozz fel a hírlevél szolgáltatásukra.
- Végezz próbavásárlást.
- Ismerd meg a szolgáltatásuk színvonalát és törekedj arra, hogy jobb legyél. A munkád során egyébként is törekedj erre! Pl.: Ha esik az eső és esernyővel érkezik az ügyfél vedd el és tedd esernyőtartóba. Az ilyen apróságok is sokat számítanak. (pozitív benyomás)
Innen folytatjuk!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.