@M. Lajos: Igen. Pont arra szerettem volna rávilágítani, hogy a sales csapatot másra is lehet használni. Pl. Tartalommarketingre. Sokan úgy gondolják, hogy a sales csak telefonálásra jò. Szerintem a cél határozza meg, hogy rakjuk össze a csapatot. Bocs ha nem volt egy értelmu.
4 ember egy bloghoz kicsit sok szerintem, elég egy aki már jártas a témában vagy még az sem kell feltétlenül. Egy rendes 2000 karakternél nagyobb bejegyzés úgy, 4 óra alatt megvan amit már a keresők és az olvasók is szeretnek.
@♔batyu♔: Persze, vannak rátermettek, akik képesek erre. A marketing diadala azonban az, amikor kurva drágán el tudsz adni valami olyat, amiről az emberek elhiszik, hogy szükségük van rá, és hogy azért ilyen drága, mert minden másnál jobb. Kiváló példa az Apple, ahol a prémium árat nagyobb mennyiségű vásárló hajlandó kifizetni, mint sok konkurrens termék alacsonyabb árát. Sőt, nemcsak alacsonyabb az ár, hanem az ár-érték arány is jobb, mégis az Apple tarolja a piacot.
A marketing a tehetség és tudomány egyvelege és mivel nem egzakt, sok benne a szerencselovag.
Apró példa, egy kis céget egy képzett marketinges "vezetett" és ugyan nagyon lassan, de láthatóan a csőd felé ment.
Aztán a marketinges ki lett rúgva és átvette az irányítást egy olyan lány, aki soha életében nem foglalkozott marketinggel. Viszont "érezte" a céget, azonnal nekiesett az áraknak, átszervezett pár dolgot és hónapok alatt megfordította a cég hajóját, ami ma meglehetősen nyereséges. Persze az eszközhasználatban (szoftverek) büfé volt és jó érzéke volt az adminisztráció átlátásához is.
Végig ráláttam a munkájára, így elmondhatom, hogy módszere az egyszerűsítés és a cég különféle erőforrásainak realista értékelése és alaposabb kihasználása volt. Mivel nő, ezért több dologra is tudott egyszerre figyelni, viszont technikai tudása gyengébb volt, persze ezt egyebek kompenzálták.
@nyelv-ész: Jó látod a problémát. A marketingeseket nem bántom, mert ha sikerül elérniük azt, hogy egy cég vakon megbízik bennük, akkor jól eladták magukat! A vállalkozásnál kell felismerni a tényt, hogyha nem tudnak előrántani egy embert aki mindent tud a szolgáltatásaikról/termékeikről, ismeri az ügyfelek minden baját és jól is kommunikál velük, akkor ez az első és legfontosabb feladat! Kell egy jó értékesítő! Az ő munkáját igenis lehet támogatni mindenféle marketing eszközzel és nagy valószínűséggel lesz eredménye is.
@nyelv-ész: A legnagyobb hiba az, hogy a marketinges nem ért a saleshez, az értékesítéshez. Ezt sokszor tapasztalom. Valahol azt olvastam, hogy az USA-ban egyre kevesebb az értékesítői pozíció, és főleg a feladatokat marketingesek veszik át. Már itt el fog akadni a későbbi értékesítés, és ha ez továbbgyűrűzik idehaza is, akkor nagy baj lesz egyes cégeknél.
@Magustanonc: Ez teljesen igaz. Viszont nem minden területen egyformán, pedig ahogy fogalmazol minden munka hozzáértést és tapasztalatot követel! Erről a mai bejegyzésben írok bővebben.
"...az egyik vezető kerek-perec kijelentette, hogy ő nem hisz a marketingben..."
Valljuk be őszintén: annyi rossz példa van a piacon, hogy egyáltalán nem meglepő ez a hozzáállás. Sok cégnél a "marketinges" az a munkakerülő, bullshitgenerátoros fazon, aki az értekezleteken válogatott bölcsességeket böfög, nagy az arca, de gyakorlatilag évekig semmit sem csinál. Ha elvárnak tőle valami konkrét eredményt, akkor előránt egy reklámügynökséget, a "külsős kreatív" pedig majd ad valami fogalmatlan reklámanyagot, ami tele van hibákkal.
Évek múlva a lila köd felszáll, a cégvezetés rádöbben, hogy itt kérem átverés van, és vagy kirúgja és megszünteti a pozícióját, vagy átszervez, és egyetemről frissen szalajtott fiatalokat vesz fel, akiknek ugyanúgy évekig fogalmuk sincs a cég működéséről, és facebookos pótcselekvéssel töltik napjaikat.
Szóval ez a szakma itthon erősen keresi a helyét, de még a nagy multiknál is sokszor csak azért van ilyen pozíció, mert a nyugati anyacégnél is van, és hát akkor itt is kell.
Szia! Teljesen jó észrevételeid vannak! Gratulálok, mert használod a fejed :)
- mindig kérdezz rá...: Ezek a bejegyzések még azoknak szólnak, akik csak kóstolgatják a szakmát. Nekik próbál támpontot nyújtani, h mit kellene tenni. Másik posztban azt is leírtam, hogy nekem mi volt az Üdvözlő, beköszönő mondókám.
Az 1. pontra reagálva: Az értékesítőknek nagyon fontos megérteni, hogy ebben a szakmában soha ne magunkból induljunk ki! Lehet támpont a saját magunk által támasztott elvárás, de lehet, h ez nincs köszönő viszonyban a valósággal. Sajnos itthon a tárgyalási etika is gyerek cipőben jár. Nagyon sok vezető tisztában van az alapvető dolgokkal, de a részletekre sokszor nem figyelnek. Hogy ülök, hová ülök, hová teszem a kezem, mit csinálok közben stb. A telefon érdekes kérdés, mert sok esetben felfedezhető, hogy így karnak vezetők fontosabbnak tűnni. Ők fel is veszik a telefont. Nekem volt egy főnököm ő rendszeresen felvette a telefont...ilyen esetekben sokszor előfordult az, amit említesz: jó napot kívánok, igen én vagyok, köszönöm, de egy tárgyalás közepén vagyok kérem hívjon máskor...
Ezt a helyzetet el kell fogadni!
A másik az én személyes példám. Naponta 4-5 órát töltök tárgyalással, megbeszélésekkel. Tárgyalások alkalmával nem veszem fel a telefont, de ha ötletelünk, akkor igen. Ilyen esetben is az előbb említett beszélgetés hangzik el. Ettől még a telefonáló, ne gondolja azt, hogy kamu tárgyaláson vagyok vagy bármi mást. Mindig fogadja el, amit a másik fél mond.
2 pont : Szinte minden hívás sales jellegű hívás! Még az is, ha a feleségem hív, h elmenne edzésre :). Viccet félretéve ebben is van igazság. Ugyanakkor egy gyakorlott értékesítő nem biztos, h ezzel nyit. Előbb-utóbb úgy is kialakul a rutin és pillanat alatt levágjuk, hogy tudunk-e normálisan kommunikálni. Szerintem a siker nagyon összetett. Egyébként a beszélgetésim jelentős részét én is így kezdem. Szia, zavarok, tudunk beszélni? Miért? Mert az üzleti partnerem felveszi a telefont, mert tudja, h ki vagyok. Elmondja, h nem ér rá, de biztosít arról, h vissza fog hívni. Ez sokkal jobb, mint amikor nem veszi fel. Nekem azt közvetíti, hogy fontos vagyok neki. Pedig ez nem sales hívás volt.
Üdv,
Gratulálok, jó a blog. Örömmel olvasom. Van egy kérdésem, észrevételem. Írod, hogy „Mindig kérdezz rá, van-e pár perce a hívásra és törekedj a rövid lényegre törő kommunikációra.” Én ezt mindig kihagyom, ennek több oka is van:
1. Magamból kiindulva, úgy gondolom, ha valaki felveszi a telefont, akkor van ideje beszélni, és nem épp egy kamu tárgyalás közepében van. Én pl. tárgyaláson soha nem veszem fel a telefont (mindig némítva van). Akkor veszem fel a telefont, ha a hívó fél nem zavar, és tudok is vele beszélni.
2. Javíts ki kérlek, ha tévedek, de szerintem az értékesítő hívás 90%-ban azzal keződik, hogy nem-e zavar a hívó fél, tudnak-e beszélni? Szerintem az eberek ezt a szöveget már unják, és a sok negatív tapasztalat miatt, már el is könyvelt mindket, és sokszor máris vége is szakad a „beszélgetésnek”. Ha engem valaki felhív, és ezzel kezdi, már tudom, hogy ez egy sales -, vagy piackutatás jellegű hívás lesz. Még el sem kezdte, de már én is negítvan állok a híváshoz.
BlackTriple 2015.07.15. 05:28:51
Bejegyzés: Értékesítés: Hogyan építs értékesítési csapatot? V.rész
GasztroBloggger · http://ganodermadxn.blog.hu 2015.07.15. 05:24:08
Bejegyzés: Értékesítés: Hogyan építs értékesítési csapatot? V.rész
nyelv-ész 2015.06.18. 07:23:47
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
♔batyu♔ 2015.06.17. 11:41:44
Apró példa, egy kis céget egy képzett marketinges "vezetett" és ugyan nagyon lassan, de láthatóan a csőd felé ment.
Aztán a marketinges ki lett rúgva és átvette az irányítást egy olyan lány, aki soha életében nem foglalkozott marketinggel. Viszont "érezte" a céget, azonnal nekiesett az áraknak, átszervezett pár dolgot és hónapok alatt megfordította a cég hajóját, ami ma meglehetősen nyereséges. Persze az eszközhasználatban (szoftverek) büfé volt és jó érzéke volt az adminisztráció átlátásához is.
Végig ráláttam a munkájára, így elmondhatom, hogy módszere az egyszerűsítés és a cég különféle erőforrásainak realista értékelése és alaposabb kihasználása volt. Mivel nő, ezért több dologra is tudott egyszerre figyelni, viszont technikai tudása gyengébb volt, persze ezt egyebek kompenzálták.
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
BlackTriple 2015.06.17. 10:01:31
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
BlackTriple 2015.06.17. 09:47:27
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
MandoMilan · http://minner.hu 2015.06.17. 09:42:14
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
BlackTriple 2015.06.17. 08:55:57
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
Magustanonc 2015.06.17. 08:53:03
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
nyelv-ész 2015.06.17. 08:04:23
Valljuk be őszintén: annyi rossz példa van a piacon, hogy egyáltalán nem meglepő ez a hozzáállás. Sok cégnél a "marketinges" az a munkakerülő, bullshitgenerátoros fazon, aki az értekezleteken válogatott bölcsességeket böfög, nagy az arca, de gyakorlatilag évekig semmit sem csinál. Ha elvárnak tőle valami konkrét eredményt, akkor előránt egy reklámügynökséget, a "külsős kreatív" pedig majd ad valami fogalmatlan reklámanyagot, ami tele van hibákkal.
Évek múlva a lila köd felszáll, a cégvezetés rádöbben, hogy itt kérem átverés van, és vagy kirúgja és megszünteti a pozícióját, vagy átszervez, és egyetemről frissen szalajtott fiatalokat vesz fel, akiknek ugyanúgy évekig fogalmuk sincs a cég működéséről, és facebookos pótcselekvéssel töltik napjaikat.
Szóval ez a szakma itthon erősen keresi a helyét, de még a nagy multiknál is sokszor csak azért van ilyen pozíció, mert a nyugati anyacégnél is van, és hát akkor itt is kell.
Bejegyzés: A vezetők felelőssége
BlackTriple 2015.05.19. 09:06:46
- mindig kérdezz rá...: Ezek a bejegyzések még azoknak szólnak, akik csak kóstolgatják a szakmát. Nekik próbál támpontot nyújtani, h mit kellene tenni. Másik posztban azt is leírtam, hogy nekem mi volt az Üdvözlő, beköszönő mondókám.
Az 1. pontra reagálva: Az értékesítőknek nagyon fontos megérteni, hogy ebben a szakmában soha ne magunkból induljunk ki! Lehet támpont a saját magunk által támasztott elvárás, de lehet, h ez nincs köszönő viszonyban a valósággal. Sajnos itthon a tárgyalási etika is gyerek cipőben jár. Nagyon sok vezető tisztában van az alapvető dolgokkal, de a részletekre sokszor nem figyelnek. Hogy ülök, hová ülök, hová teszem a kezem, mit csinálok közben stb. A telefon érdekes kérdés, mert sok esetben felfedezhető, hogy így karnak vezetők fontosabbnak tűnni. Ők fel is veszik a telefont. Nekem volt egy főnököm ő rendszeresen felvette a telefont...ilyen esetekben sokszor előfordult az, amit említesz: jó napot kívánok, igen én vagyok, köszönöm, de egy tárgyalás közepén vagyok kérem hívjon máskor...
Ezt a helyzetet el kell fogadni!
A másik az én személyes példám. Naponta 4-5 órát töltök tárgyalással, megbeszélésekkel. Tárgyalások alkalmával nem veszem fel a telefont, de ha ötletelünk, akkor igen. Ilyen esetben is az előbb említett beszélgetés hangzik el. Ettől még a telefonáló, ne gondolja azt, hogy kamu tárgyaláson vagyok vagy bármi mást. Mindig fogadja el, amit a másik fél mond.
2 pont : Szinte minden hívás sales jellegű hívás! Még az is, ha a feleségem hív, h elmenne edzésre :). Viccet félretéve ebben is van igazság. Ugyanakkor egy gyakorlott értékesítő nem biztos, h ezzel nyit. Előbb-utóbb úgy is kialakul a rutin és pillanat alatt levágjuk, hogy tudunk-e normálisan kommunikálni. Szerintem a siker nagyon összetett. Egyébként a beszélgetésim jelentős részét én is így kezdem. Szia, zavarok, tudunk beszélni? Miért? Mert az üzleti partnerem felveszi a telefont, mert tudja, h ki vagyok. Elmondja, h nem ér rá, de biztosít arról, h vissza fog hívni. Ez sokkal jobb, mint amikor nem veszi fel. Nekem azt közvetíti, hogy fontos vagyok neki. Pedig ez nem sales hívás volt.
Üdv,
Bejegyzés: Telefonos értékesítés
kaltenpeti 2015.05.19. 06:32:18
1. Magamból kiindulva, úgy gondolom, ha valaki felveszi a telefont, akkor van ideje beszélni, és nem épp egy kamu tárgyalás közepében van. Én pl. tárgyaláson soha nem veszem fel a telefont (mindig némítva van). Akkor veszem fel a telefont, ha a hívó fél nem zavar, és tudok is vele beszélni.
2. Javíts ki kérlek, ha tévedek, de szerintem az értékesítő hívás 90%-ban azzal keződik, hogy nem-e zavar a hívó fél, tudnak-e beszélni? Szerintem az eberek ezt a szöveget már unják, és a sok negatív tapasztalat miatt, már el is könyvelt mindket, és sokszor máris vége is szakad a „beszélgetésnek”. Ha engem valaki felhív, és ezzel kezdi, már tudom, hogy ez egy sales -, vagy piackutatás jellegű hívás lesz. Még el sem kezdte, de már én is negítvan állok a híváshoz.
Bejegyzés: Telefonos értékesítés