Sok "salesguru" közt elvész a lényeg...

Telefonos értékesítés III. 3.rész

2015/05/14. - írta: BlackTriple

Termék mellett ott a szolgáltatás is. Találkoztam értékesítő kollégákkal, akik világ életükben terméket értékesítettek és nem is akarnak szolgáltatást. Mivel is érveltek?

  • a termék megfogható
  • sok esetben azonnal kipróbálható
  • elvihető, otthon tartható, az "enyém lesz" érzés
  • egymás mellett több is lehet belőle és lehet látni a különbségeket vagyis könnyebb a választás
  • stb.

Igazuk van ez mind előny lehet a termékek esetében. De ez nem azt jelenti, hogy a szolgáltatásokat nehezebb lenne értékesíteni. Viszont ebből fakad, hogy ezek az "értékesítést megkönnyítő" tényezők a szolgáltatások esetében nincsenek. Persze egy autókozmetikával foglalkozó cég tud mutatni szép tiszta autót, de nem biztos, hogy az elég a döntéshez. Ezért, aki szolgáltatás értékesítésére adja a fejét, annak nagyon felkészültnek kell lennie!

Ebben az esetben minden apróság számít! 

  • megjelenés
  • viselkedés
  • hozzáállás
  • szakértelem
  • piac ismeret
  • versenytárs ismeret
  • az emberi viselkedés ismerete
  • kommunikációs készség
  • probléma megoldó készség

Még biztos sok minden van, de a lényeg, hogy megértsd. 

Példa:

Tegyük fel befektetési termékek értékesítésével foglalkozol, azon belül is nemzetközi részvényekkel. Milyen ismeret anyagra van szükséged ahhoz, hogy ügyféllel beszélgess, mint értékesítő?

  • cégtörténet (ahol dolgozol), mikor alapították, milyen céllal, kik a tulajdonosok
  • cégfelépítés (ha esetleg olyanba botlasz, aki már konkrét kérdést tesz fel, akkor tudd kihez kapcsolj)
  • elérhető termékek
  • elérhető szolgáltatások
  • árazás, költségek
  • szerződések tartalma, felépítése (sokan azt gondolják ez annyira nem fontos, de sokan már nyitottak értékpapírszámlát és kíváncsiak lehetnek arra, hogy a te szerződésedben adott részek, hogy vannak benne, benne vannak-e egyáltalán stb.)
  • a cég honlapjának felépítése, tartalma
  • a cég marketing eszközei
  • a cég egyéb elérhetőségei
  • hazai részvénypiac
  • értékpapír piaci ismeretek
  • deviza alapismeretek
  • alapvető gazdasági összefüggések
  • stb.

Arra célzok, hogy egy script és egy "értékesítési tréning" ahol megtanulsz levakarhatatlan lenni illetve kifogásokat, ellenvetéseket kezelni még nem emel ki a tömegből. Neked pedig ez a célod! Ezt ne feledd!

Felkészült vagy, telefonálsz. Arra törekszel, hogy nyomott hagyj a másik félben. Hogy teheted ezt meg?

Ezzel folytatjuk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eladhatsz.blog.hu/api/trackback/id/tr327459100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása